Alla inlägg under januari 2008

Av Mia - 20 januari 2008 20:28

I dag tänkte jag bjuda på bilder från en promenad i skogen.

Hallå matte lämna mig inte!!! Jasså, vi tränar stanna kvar, ok då vet jag att jag får komma snart.

Balansgång.

Nej nu sticker jag till fotografen.

Stubbarnas drottning.

Kramis

Queen Salma

Av Mia - 19 januari 2008 20:11

I dag har jag och matte tränat på trixs. Nytt för idag är hopp över mattes ben. Så småningom ska jag tydligen fixa den utan att matte har benet mot något, ja ja vi får väl se. De andra trixen som är med på filmen är:

Tass på mattes fot

Slalom

Ligg rulla runt

Hopp

Snurra

Trampa på ett föremål som ligger en bit bort

In under mattes ben vänd tillbaka och gå mellan benen


Naturligtvis kan jag fler än de här men husse höll på att frysa ihjäl när han filmade så vi hann inte mer. För övrigt tycker jag att matte borde träna på att se lite mer graciös ut när vi gör slalomen......


Livet är en fest!

Salma


Av Mia - 18 januari 2008 20:00

I dag gick Fia med mig på promenad. Vi blev släppta på en av de stora gräsmattorna på Hässleholmsgården. Jag sprang runt, runt och försökte få igång Fia. Till sist gick hon med på att jaga mig, oj vad fort jag sprang då. Ni vet så där snabbt så man ligger ner i kurvorna. Fia hängde inte med och tröttnade på mig =(. Så jag fick ta och springa själv och den där busiga Salma kom fram. Bus-Salman lyssnar inte på sin matte och kommer definitivt inte på inkallning. Hon springer runt och kommer mot sin matte men störtar i väg så fort hon är innom räckhåll. Tyvärr hade bus-Salman glömt att kopplet satt kvar i halsbandet och matte kunde lätt trampa på det. I samma sekund försvann bus-Salman och den snälla lydiga Salman kom tillbaka. Det är ju lika bra att erkänna sig skyldig direkt när man vet att loppet är kört.


I kväll åts det popcorn och jag får ju inte smaka, stackars mig. Har jag tur så kommer det några smulor på lillhusses tröja och då hjälper jag till att ta bort dem.

Det här är vad jag tycker om att jag inte får äta popcorn- BLÄÄÄ. Orättvisst är det också.


Salmis

Av Mia - 17 januari 2008 21:45

Jodå, jag fick åka till salongen idag. Jag fick gå en låång runda. Bäst av allt var ändå att få träffa Fia igen.

 På lunchen gick vi tillsammans och i kväll fick jag åka med Fia hem till henne. Lite konstigt var det för jag fick sitta i baksätet i deras bil. Men jag satt fint och snällt där bak och tittade ut enom fönstret på matte som vinkade. Fia fick åka fram i husses knä. Det tog väl en minut sen var vi hemma hos Fia.

 Det är toppen att vara där för människorna fattar inte att jag kan bli lång och nå maten på bordet och diskbänken. De är ju så vana vid lilla Fia. Så en och annan köttbulle slank nog ner i Lagottomagen.

Tänk om man hade haft ett eget kylskåp fullt med köttbullar......


 Fias matte har fått in ett helt gäng med nya shampon i butiken så jag fick ställa upp och vara försökshund. En tass blev ren och fin. Undrar ifall hon tänkt att tvätta de andra tassarna i morgon.....


Salma

Av Mia - 16 januari 2008 23:43

Nu får det vara nog med vabbandet, i morgon kräver jag att få åka till salongen. Långa promenader vill jag också ha och bus med Fia.


Salma

Av Mia - 15 januari 2008 22:03

I dag har jag lyckats med konststycket att knäcka en valnöt och äta upp innehållet. Skalet la jag i mattes säng....

 Kramis Salma!

Av Mia - 14 januari 2008 18:13

Ja hur går det med hittehunden. Under dagen har matte mailat pensionatet och frågat om någon ägare hört av sig, men har ännu inte fått nått svar.

  Men nu i kväll ringde polisen och sa att ägarna hade hört av sig. De undrarde var vi hittat henne. De bor i nästa by och "Jannike" har sprungit ca 1 mil för att komma till vår gata.

 Skönt med ett lyckligt slut.


Salma

Av Mia - 14 januari 2008 15:05

I dag är vi hemma och vabbar. Vår lilla människa är sjuk. Därför blir det inte någon lång promenad men jag har fått leka på lekplatsen.

Ge mig tofsen!

Så där ja nu ska jag bara gräva ner den.

Eller det blir kanske bättre här. Gott luktar det i denna hålan i alla fall.

Ha ha matte jag har tofsen. Kom och ta den om du kan!

Tyst jag hör nåt i skogen.


Vacker tass!

Salma

Ovido - Quiz & Flashcards