Direktlänk till inlägg 7 juli 2008

Vilken helg

Av Mia - 7 juli 2008 21:39

Ja hur ska man kunna sammanfatta helgens bravader. Det har ju hänt så mycket skoj så att det är risk att man redan glömt bort något.

 I fredags tog vi bilen jag, Ofelia och våra mattar upp till huvudstaden. På vägen tog vi paus hos min halvbror Totte. Han hade en egen pool, tänk om jag fått prova den. Matte beordade genast att de skulle lägga pooltäcket över innan jag hann hoppa i.


 När vi sedan kom fram till Stockholm checkade vi in på La Famiglia. Vilket toppenställe!!!! Man kunde lätt sno både det ena och andra från diskbänken där. Dessutom fanns det en hel plåt med nybakade bullar i lagom provsmakningshöjd MUMS.


 På lördagen var vi på WDLRS. Jag var på bästa sniffa i gräset humör när jag skulle springa i ringen så matte höll på att strypa mig med kopplet för att få upp huvudet. Jag fick rött band och var därmed ute ur leken.


 På söndagen var det så dags för WDS och jösses så lång kö in det var.

 Jag gillar utställningar innomhus och visar mig mycket bättre där än utomhus. Och som jag redan skrivit gick det fantastiskt bra.


 Efter att dagens vinnare utsetts skulle matte köpa rosetter. Lång kö även där så klart och då var jag så trött så trött. Orkade knappt hålla mig på benen. Matte tyckte synd om mig och tog upp mig i famnen, det var så skönt och jag slappnade av totalt och somnade där. Då kom en reporter från Dog News i Australien fram och frågade om han fick ta en bild på mig. Så vem vet kanske australiensarna kan titta på en sovande Salma i nästa nummer.


Sleeping beauty

Salma

 
 
Yvonne och Galotterna

Yvonne och Galotterna

8 juli 2008 09:40

Totte hade många besökare förstår jag. Trevligt! Var ni där alla samtidigt?

Skulle inte Totte med till utställningen?

Läste i en annan blogg, att du tog hand om fläskfilén. Förmodar ett det endast var en mindre kvalitetskontroll? eller....

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

salma

8 juli 2008 12:01

Ha ha ja det var bara en kvalitetskontroll, efter lite kamp med Ofelias matte förlorade jag filén.
Nej vi kom i omgångar till Totte. Han åkte dagen efter och även han gjorde mycket bra ifrån sig på utställningarna.

 
Ingen bild

Primo

8 juli 2008 12:31

Ja du Salma den där poolen hade ju varit skoj! Min matte skrek oxå....STÄNG DÖRREN! pool skyddet åkte på men jag tyckte det var kul att kliva på det....men det fick jag ju inte!Men tänka sig att du ska vara på en bild i Australien snacka om "världskändis" ;)Puss lilla snuttan!

 
Ingen bild

Salma

8 juli 2008 13:46

Primo: Jag gick också på täcket när matte inte såg.
Ja tänk att även australiensarna ska få se mig.

Puss på dig!

 
Ofelia

Ofelia

8 juli 2008 21:31

Du är en riktig linslus, tänk att du ska vara på bild på andra sidan jorden.

Tack Salma för en härig resa.

http://www.lagotto-ofelia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

salma

8 juli 2008 22:40

Ofelia: Ja jag är som gjord för att fotograferas =).

Tack själv! Resan blev ju till och med ännu bättre än vad vi hade föreställt oss.

 
gråben o krölle o intensa

gråben o krölle o intensa

8 juli 2008 23:44

Grattis lilla snuttan för fin uppvisning. Mamsen har berättat för oss hur duktig du var. Vi fick ju inte vara med där. Papsen tog ju hand om oss båda dagarna men vi hade det jättemysigt. Voff puss puss

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

salma

9 juli 2008 07:19

Tack Gråben, Krölle och Intensa.

 
Ingen bild

Susanna&GG

9 juli 2008 08:32

Hej och STORT GRATTIS till snudd på prispallsplats! Det var ruskans spännande där på slutet. Salma var helt suverän!!! Härligt att se er!

 
Basta & Fixa

Basta & Fixa

9 juli 2008 08:51

Sååååå nära ........
Det var så spännande, domaren gjorde det lite extra dramatiskt där.
Vi tycker oxo att du blev 5:a, så Grattis grattis!!!!
Kul att ses igen ....
Kramis

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

salma

9 juli 2008 15:26

Tack Susanna & GG !

 
Ingen bild

salma

9 juli 2008 15:27

Basta & Fixa: Tackar. Ja visst var det dramatiskt, puh!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards